Filmy katolicyzm, przemoc

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje katolicyzm, przemoc. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Conner i Murphy, chcąc pomóc przyjacielowi, narażają się lokalnej mafii. Ta pierwsza przypadkowa rozprawa z bandytami sprawia, że bracia postanawiają zostać mścicielami działającymi poza prawem. Już wkrótce z ich ręki zaczynają ginąć kolejni, coraz ważniejsi mafiosi. Ale policja nie może sobie pozwolić na wymierzania prawa w ten sposób i wyznacza do złapania mścicieli swojego najlepszego człowieka.

Dogma

7,0
Opowieść o dwóch aniołach-renegatach Lokim i Bartlebym, którzy za karę zostają zesłani na Ziemię w ludzkiej postaci. Teraz próbują znaleźć lukę w boskim dekrecie, by ponownie powrócić do Nieba.

Duchy Goi

7,2
Akcja filmu dzieje się w 1792 roku. Muza Goi zostaje oskarżona o herezje przez podstępnego mnicha działającego dla hiszpańskiej inkwizycji, a Goya nie jest w stanie uniknąć skandalu.


Film jest fabularnym zapisem dramatycznych wydarzeń z 30 stycznia 1972 roku, kiedy z przedmieść Derry (zamieszkanego w większości przez katolików) w Irlandii Północnej wyruszył pokojowy marsz zorganizowany przez społeczny ruch Civil Rights. Protestujący zamierzali dotrzeć do centrum miasta, gdzie miał odbyć się wiec. Mimo starań organizatorów nie udało się uniknąć starć z brytyjskim wojskiem, w których zginęło 14 osób. To wydarzenie, nazywane dziś Krwawą Niedzielą, stało się punktem zwrotnym w historii wielowiekowego konfliktu między Irlandczykami, którzy w większości są katolikami, a Brytyjczykami, wśród których przeważają protestanci. Po masakrze w Derry, Irlandia Północna stanęła w obliczu wybuchu wojny domowej. Wielu młodych ludzi wstąpiło w szeregi katolickiej organizacji terrorystycznej IRA i protestanckiej UVF, co rozkręciło spiralę przemocy trwającą już 30 lat.
Niewielka ziemska posiadłość gdzieś na Nizinie Padańskiej, stary zagracony dom, a w nim niezwykła rodzina: ślepa matka i jej czworo dzieci - córka (Giulia) oraz trzech synów, z których jeden (Leone) jest upośledzony umysłowo, drugi (Alessandro) cierpi na epilepsję i tylko najstarszy (Augusto) jest dostatecznie normalny i przedsiębiorczy, żeby utrzymać całą rodzinę, prowadząc interesy w pobliskim miasteczku. Pod pozorami normalnego rodzinnego życia (rytuał wspólnych posiłków poprzedzonych modlitwą, wyprawy na cmentarz, gdzie znajduje się grób ojca) kłębią się wrogie instynkty, podłość i nienawiść, wybuchając od czasu do czasu gwałtownymi scenami. Ich prawdziwy sens nie dochodzi tylko do świadomości matki, potulnej bardziej z głupoty, niż dobroci. W głowie Alessandra rodzi się zbrodniczy plan "uzdrowienia" rodziny przez wyeliminowanie tych jej członków, którzy są jedynie ciężarem.
W trzecim filmie z trylogii o rodzinie Corleone Al Pacino ponownie wciela się w rolę autokratycznego przywódcy rodu. Sześćdziesięcioletni Michael Corleone myśli o wyprowadzeniu swej rodziny ze świata zbrodni, a zarazem o znalezieniu właściwego następcy. Wybór pada na porywczego Vincenta (Andy Garcia), ale decyzja ta równie dobrze może przekreślić marzenia o legitymizacji i wciągnąć rodzinę w piekło mafijnej wojny.

Zakonnica

5,3
5,1
W odciętym od świata klasztorze w Rumunii samobójstwo popełnia jedna z zakonnic. Do sprawdzenia tej zagadkowej śmierci biskupi Watykanu wysyłają doświadczonego ojca Burke'a (Demian Bichir) i nowicjuszkę (Taissa Farmiga), która nie złożyła jeszcze ślubów zakonnych. Na miejsce prowadzi ich młody mężczyzna - Maurice "Francuzik" (Jonas Bloquet). Na miejscu szybko orientują się, że miejsce nawiedzane jest przez złe siły, z którymi przyjdzie im walczyć.
Dwaj przyjaciele Johnny Boy (Robert De Niro) i Charlie (Harvey Keitel) mieszkają we włoskiej dzielnicy Nowego Jorku. Charlie pragnie, tak jak jego wujek, zostać gangsterem. Jednocześnie chce być dobrym katolikiem. Obiecuje swojej dziewczynie wyprowadzić się z dzielnicy, ale najpierw chce pomóc Johnny'emu w spłacie długu zaciągniętego u lichwiarza Michaela (Richard Romanus). Niebawem nasyła on na nich płatnego zabójcę (Martin Scorsese).
Historia życia świętej Rity Lotti. XIV wiek. Piękna i odważna Rita (Vittoria Belvedere) mieszka w mieście Cascia, którym rządzą bogate włoskie rodziny. W nietuzinkowej dziewczynie zakochuje się jeden z członków zamożnego rodu Mancinich, przystojny rycerz Paolo (Martin Crewes). Kobieta musi odnaleźć się w świecie patriarchatu, przemocy i wendety. Dzięki uporowi i silnej wierze udaje się jej przezwyciężać kolejne przeciwności losu i wnosić pokój nie tylko do serca męża.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…